Cykloturistika

Cyklistické trasy v okolí Bukové hory nabízí pohodové sjezdy z vrcholu, kam vás dopraví obě lanové dráhy. Trasy mají různou délku , povrch a obtížnost. Mnoho cyklistů a bikerů zařazuje do svých výletů dopravu lanovkami. Sjezdy na všechny strany jsou unikátní. Dopravit se ke spodním stanicím lanovek můžete buď po vlastní ose nebo auty - parkování zdarma.

Ze strany Ústí nad Orlicí a Žamberka lze použít začátek vyhlášené trasy každoroční cyklojízdy na Drozdovskou pilu cyklostezkou do Letohradu přes čtvrtě Orlice a Kunčice, kde se vyplatí návštěva nově zrekonstrulované Tvrze Orlice, podél potoka do Dolní Čermné. Dále Horní Čermná téčko vlevo a po cca 400m vpravo do údolí Moravské Sázavy, Horní Heřmanice, Štíty a ve Štítech nad náměstím vlevo směr Heroltice a Mlýnice.

Cyklisté z Králík mohou využít novou cyklostezku. K dopravě do Čenkovic či Červené Vody lze použít spoje ČD do Lipky i cyklobusy. Po vyvežení lanovkou je k dispozici ke sjezdu z vrcholu Bukové hory pět základních velmi pohodových tras.

První sjíždí do Červenovodského sedla, dále Orličky údolí, Jablonné, Mistrovice lom, Verměřovice za zmrzlinovým stánkem doprava přes louku k mostku přes řeku a doprava podél hřebenu směr Letohrad- Ústí nad Orlicí cyklostezka, Brandýs n.O. Cyklostezka Choceň cyklostezka, Jelení, Hradec Králové.

Druhá trasa začíná z vrcholu shodně do sedla a pokračuje na Suchý vrch rozhlednu a restauraci, pevnost Boudu , Pastviny, Žamberk, Rychnov n. Kn.

Třetí vede směrem na Heroltice, Štíty kde můžete navštívit Acrobat park našeho olympijského vítěze Aleše Valenty. Dále se pokračuje nádherným údolím Březné na Drozdovskou pilu s unikátní hospůdkou a dále směr Lanškroun mezi rybníky s možností návštěvy sportovní restaurace Na Knoflíku zde si zaplavat, zahrát beach voleyball, pokračujeme na Dobrouč a dále.

Čtvrtý sjezd vede do obce Čenkovice kde lze využít nabídky restaurací, tenisu a minigolfu. Pokračuje na Bystřec, Verměřovice a dále.

Konečně posledním sjezdem je cca 4,5km sjezd příčnými cestami do Mlýnice a následně cyklostezkou do Králík a Hanušovic nebo směrem Boříkovice, Lichkov, Mladkov a dále buď směr Pastviny, nebo Čihák a Zemská brána.

Pokud se rozhodnete dorazit autem a provozovat cyklistiku pouze v okolí Bukové hory, je v blízkosti připraveno několik nádherných, různě dlouhých tras netknutou přírodou. Půjčovna disponuje 6 horskými koly a 4 celoodpruženými speciály. Lze se levně ubytovat v příjemném prostředí, zapůjčit káry, koloběžky nebo vyrazit na disc golf. Součástí dětského hřiště je samozřejmě i grilovací altán.

Restaurace se na Vás také těší. Mapky a popis tras v okolí Bukové hory a obou skiparků zde