Tipy na výlety

Připravili jsme pro vás několik tipů na zajímavá místa v okolí, která určitě stojí za to navštívit. Z vrcholu Bukové hory se můžete vydat třeba na Suchý vrch, kde vystoupáte na rozhlednu s nádherným výhledem po okolí. Pokračovat můžete až k dělostřelecké tvrzi Bouda, která je součástí československého hraničního opevnění. Za návštěvu stojí také Vojenské muzeum v Králíkách, klášter na Hoře Matky Boží nebo rozhledna na Křížovém vrchu. Vykoupat se pak můžete v Jablonném nad Orlicí, v akvaparku v nedalekém Žamberku či v přehradní nádrži Pastviny.

8. Hnědá trasa

Od vrchní stanice ČE po modré k vrchní stanici ČV. U značení vrchol Bukové hory po souběžných červené, žluté, růžové, doleva cesta do místa značeného: V sedle. Dále rovně na náměstíčko a zde pozor odbočka vlevo.
Následně pokračovat rovně a na Y rozcestí se držet vlevo! Dále křižujeme Svitavskou sjezdovku a kotvu, Třebovskou lanovku a sjezdovku.
Dále pokračujeme rovně po hnědé. POZOR při výstupu z lesa ostře doprava po nové cestě k Hanesově vyhlídce. Dále dolů pod srubem a zpět pod lanem Třebovské lanovky na dojezd ke spodní stanici a restauraci.

btn-horskekolobezky btn-cykloturistika btn-turistika

TIP FIT PARKU: Krásné výhledy, bonus Hanesova vyhlídka. Vhodná opět pro kolo, kolobku i pěší.

7. Tmavě zelená trasa

Následně pokračovat rovně a na Y rozcestí se držet vpravo tedy rovně.
Následuje pohodová cesta z kopce mezi chatami do údolí Čenkovic a spodní stanice lanovky, restaurace i parking. Délka cca 6 km.

btn-turistika btn-cykloturistika

TIP FIT PARKU: Vynikající trasa i pro nejmenší s kočárky. Po celé délce široká cesta.

6. Žlutá trasa

Od vrchní stanice ČE po modré k vrchní stanici ČV. U značení vrchol Bukové hory po souběžných červené, růžové, doleva cesta do místa značeného : V sedle. Dále stále rovně ,jde o hřebenovou cestu bez velkých výškových rozdílů. Po oddělení růžové-odbočuje vpravo se žlutá po cca 200m také stočí ostře doprava a ústí nad srubem infocentra v Červenovodském sedle. Odtud můžeme dokončit okruh zpět na žlutou - napojení pod srubem infocentra s koncem na dojezdu sjezdovek, parkingem a restaurací. Nebo můžeme pokračovat na Suchý vrch a zpět. Poté pod infocentrem opět na žlutou a sjezd dolů. Délka trasy cca 9 km. Se Suchým vrchem 17 km.

TIP FIT PARKU: Vynikající hřebenovka bez velkých převýšení. Až do sedla k infocentru stále široká cesta i pro kočárky. Pod srubem infocentra směr dolů do střediska jde již o drobně náročnější lesní cestu, ale nádhernou.

5. Růžová trasa

Od vrchní stanice ČE po modré k vrchní stanici ČV. U značení vrchol Bukové hory po souběžných červené, žluté, doleva cesta do místa značeného : V sedle. Dále pokračovat rovně spolu se žlutou na "náměstíčko" zde opět rovně a pečlivě hlídáme odbočku vpravo-růžová, která nás zavede ke srubu infocentra v sedle. Odtud můžeme dokončit okruh zpět na žlutou -napojení pod srubem infocentra s koncem na dojezdu sjezdovek, parkingem a restaurací. Nebo můžeme pokračovat na Suchý vrch a zpět. Poté pod infocentrem opět na žlutou a sjezd dolů. Délka trasy cca 8 km. Se Suchým vrchem 16 km.

btn-horskekolobezky btn-cykloturistika btn-turistika

TIP FIT PARKU: Vynikající hřebenovka bez velkých převýšení. Po odbočce ze žluté nádherná cesta, shodně tak unikátní střední pasáž při sjezdu do střediska. Vynikající pro koloběžky, kola i pěší.

4. Fialová trasa

Od vrchní stanice ČE po modré k vrchní stanici ČV . U značení vrchol Bukové hory po fialové doprava k nájezdu na sjezdovky. Dále dolů po pravé straně sjezdovky k první cestě doleva. Odsud souběh s červenou. Cesta je páteřní "klikaticí" až na dojezd sjezdovek k restauraci a spodní stanici lanovky s parkovištěm a dětským hřištěm.
Jde o zpevněnou štěrkovou či lesní hliněnou cestu. Délka trasy cca 3,5km. Na vrcholu doporučujeme modrý okruh, vyhlídka na údolí Čenkovic a Jablonné u vysílače na Svitavské sjezdovce, skalní vyhlídka na údolí Červené Vody a Štítů a odpočivadlo, Rampušákův trůn, vyhlídka na nájezd dvou nejdelších sjezdovek Orlických hor Mlýnické a Heroltické.

TIP FIT PARKU: Pohodová pěší trasa. Na kole i koloběžce se musí trošku opatrněji ve vrchním úseku Mlýnické sjezdovky. Jde pouze o to si to tzv. "nepustit" a využít brzdy...;-).Jinak klikatice přes obě sjezdovky je skvělým zážitkem i pro mírně pokročilé.

3. Červená trasa

Od vrchní stanice ČE po modré k vrchní stanici ČV. U značení vrchol Bukové hory po červené doleva cesta do místa značeného : V sedle. Zde doprava po červené a po cca 200 m opět doprava.Dále po vrstevnici - červená pod lanovkou přes Mlýnickou sjezdovku dále na značenou cestu červeno-fialová. Cesta je páteřní "klikaticí" až na dojezd sjezdovek k restauraci a spodní stanici lanovky s parkovištěm a dětským hřištěm. Jde o zpevněnou štěrkovou cestu. Délka trasy cca 4,5km. Na vrcholu doporučujeme modrý okruh, vyhlídka na údolí Čenkovic a Jablonné u vysílače na Svitavské sjezdovce, skalní vyhlídka na údolí Červené Vody a Štítů a odpočivadlo, Rampušákův trůn, vyhlídka na nájezd dvou nejdelších sjezdovek Orlických hor Mlýnické a Heroltické.

TIP FIT PARKU: Krásná pěší trasa, skvělé vyhlídky do obou údolí. Na kole pro drobně pokročilé, primová trasa na koloběžky.

2. Baby trasa zelinkavá okruh

Výstup z vrchní stanice kterékoli lanovky dále po zelinkavé. Okruh cca 1320 m. Na cestě : vyhlídka z padáku Třebovské sjezdovky na údolí Čenkovic a Jablonné , u vysílače na Svitavské sjezdovce vyhlídka směr Suchý vrch, skalní vyhlídka na údolí Červené Vody a Štítů a odpočivadlo, Rampušákův trůn, vyhlídka na nájezd dvou nejdelších sjezdovek Orlických hor Mlýnické a Heroltické.
Vhodné pro rodiny s dětmi. Přeprava lanovkami: děti do 6 let, kola, kočárky a koloběžky zdarma.

TIP FIT PARKU: Trošku delší pohodová procházka i z těmi nejmenšími, nádherné vyhlídky. Je třeba dát větší pozor při scházení po Třebovském padáčku, nebo volit opačný směr. Obsluhy lanových drah Vám rády poradí. Super klid a příroda. Možnost se svézt na obou lanovkách a navštívit obě údolí. Všude parking zdarma, restaurace , nové dětské hřiště v Červené Vodě. Pro starší lze půjčit káry a sjet si Čenkovickou Třebovskou, nebo koloběžky...;-).

1. Baby trasa modrá okruh

Výstup z vrchní stanice kterékoli lanovky dále po modré. Okruh cca 650 m. Na cestě : vyhlídka na údolí Čenkovic a Jablonné u vysílače na Svitavské sjezdovce, skalní vyhlídka na údolí Červené Vody a Štítů a odpočivadlo, Rampušákův trůn, vyhlídka na nájezd dvou nejdelších sjezdovek Orlických hor Mlýnické a Heroltické.

TIP FIT PARKU: Krátká pohodová procházka i s těmi nejmenšími, nádherné vyhlídky. Super klid a příroda. Možnost se svézt na obou lanovkách a navštívit obě údolí. Všude parking zdarma, restaurace a nové dětské hřiště v Červené Vodě.

Vodní nádrž Pastviny

Východně od Žamberka v Orlických horách, v údolí řeky Divoká Orlice se nachází obec Pastviny a stejnojmenná přehrada. Obec Pastviny vznikla po zatopení údolí převážně v letech 1935 - 1937 při silnici nad levým břehem řeky. Dnes jsou Pastviny a hlavně přehrada hojně navštěvovaným rekreačním střediskem nabízejícím možnost koupání a jiných vodních sportů. Vzdálená je cca 19km od skiareálu.

Aquapark Žamberk

Akvapark v Žamberku je vybaven plaveckým bazénem s dětským brouzdalištěm, skluzavkou, dvěma tobogany (79 m a 83 m), kamikadze (50 m), dětským pískovištěm a masážní vanou Whirlpool. Příznivci sportu zde naleznou vyžití při plážovém volejbale, streetballu, stolním tenise a aerobicu. Vzdálená je cca 22km od skiareálu.